At rejse er at leve, at leve er at danse

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet,  humor, performance og formidling

 

LINK Jeanette Ginslov "At rejse er at leve at leve er at danse" 2013. Dokumentarfilm 50 minutter, om mit liv og om dans. Kgl bib.

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

 

Turne med Dansetanterne 2013-17 · Foto fra Pilegården Kulturhus Brøndshøj 2016

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet,  humor, performance og formidling

 

Performer i Forum Humarum, Dansehallerne juni 2013. Koreograf Kitt Johnson

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet,  humor, performance og formidling
1999 Danser i filmen ”Dancer in the dark”. Lars von Trier

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

 

Underviser på Oure Idrætshøjskole 1993

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling
Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

 

1990-93 Dance Brasil under direction af Jelon Viera. Nem Britto (front), Edisa Kironde (right front), Alminto Lino og Birgitte Skands(right back)

 

 

1986 danser i Duke Ellingtons musical ’Queenie Pie’ med verdenspremiere i Zellerbach Theatre, Philadelphia og senere Kennedycenteret

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

 

Cloven Kingdom by Paul Taylor · Juillard Dance Ensemble 1985

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

1986-89 Fulltime danser i Garth Fagans Bucket Dance Theater. Her med Jon Gourdine, i baggrunden ses Frances Hare og Mark Luther

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

 

Frelance danser i New York 1985 

 

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

 

Juillard School of Dance 1985