Painting Life

Danselaboratoriescenen i Dansehallerne 2010

Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling Birgitte Skands, performance, dans, danseundervisning til børn, voksenundervisning, filosofi, kreativ dans, projekter, koreografi, rant, fysisk filosofi, foredrag til højskoler, foredrag til biblioteker, foredrag til kulturhuse, dansehistorie, flow, bådteatret, danset filosofi, contemporary dance, post dance, perceptuel pædagogik, børnedans, børnehave, kulturhuse, moderne dans, rytmisk dans, grundtræning for unge, grundtræning for voksne, filosofi, academia, bevægelse, dans, musikalitet, humor, performance og formidling

Spot on · Painting life

 

 

 

Performance art med solo Painting Life opført på Danselaboratoriescenen i Dansehallerne 2010

(genopført i Huset sep. 2013 til maleriudstilling)

 

 

Et crossoverfelt af tale, lyd,dans og maleri. Stemmen som rytme, klang, tone og ord, farven som linjer, bevægelser og intensiteter og kroppen som figuren i rummet.   I et direkte nærvær, som kan gøre en hvilken som helst bevægelse til dans, og en hvilken som helst scenisk handling til kunstnerisk performance, der transformerer øjeblikket, krydser og skaber relationer og intensiteter, der berører og bevæger.

Det var på en måde en utrolig enkel og hverdagsagtig kendthed over værket; netop en illustration af kunsten kan åbne rummet og livet som metamorfoser, der kan forvandle hvert øjeblik-også i dansen- til mødet mellem det synlige og det usynlige. På den måde kan det lille værk også ses som et overordnet indlæg omkring komposition og kommunikation i et kunstnerisk projekt

Lis Engel lektor, PHD.

En kunstform, der både er poetisk, ligetil, ydmyg, modig og 100% afhængig af et fuldstændigt betingelsesløst nærværende og fokus-og samtidig formår at åbne dette fokus fra det kendte og genkendelige ind i det flerdimensionelle og grænseløse

Uddrag fra artiklen - Ny koreografisk platform- 2011 skrevet om Spot koreografiske platform Dansehallerne 2011. Fra Tepsichore udgivelser Dans on line.